Thema: Personeel

392 resultaten gevonden.

Conijn & Schuurmans, Ondernemend leren

20 oktober 2006
- Literatuur

Ondernemend leren : op weg naar talentontwikkeling en meesterschap / P. Conijn, M. Schuurmans, D. Middelhoek; De educatieve stad. - Assendelft : De Akelei, 2006. - 178 p. - ISBN 9074043593, € 28,00 (incl. BTW). Praktische handreikingen voor de docent om het ondernemend gedrag bij jonge mensen te... Lees meer >>

Congres 'Wie is verantwoordelijk voor jongeren na de laatste bel'

26 oktober 2005
- Verslag

Als er één conclusie getrokken kan worden uit het congres 'Wie is verantwoordelijk voor jongeren na de laatste bel' is het wel dat er meer moet worden gedaan, en minder gepraat. Geen woorden maar daden. Inleider Rob Oudkerk wees er 's ochtends al op, de drie politici Van de Camp, Nijs en Hamer... Lees meer >>

Congres 'Organisatie van de brede school'

26 oktober 2005
- Verslag

Een brede school is mooi, maar er één organiseren waar alles op rolletjes loopt is moeilijk, bleek tijdens het congres Organisatie van de brede school. Ervaringsdeskundigen vertelden over hun oplossingen. Eén van de sprekers op het congres was Heinz Schiller, directeur van de Stichting... Lees meer >>

B&A Groep, Taakbesteding en taakbelasting op brede scholen

26 oktober 2005
- Literatuur

B&A Groep, taakbesteding en taakbelasting van leraren en directeuren van brede scholen (2002) Leraren en directeuren van basisscholen vinden het werken op brede scholen leuker en bevredigender. Dat het ook wel eens drukker en complexer is, valt weg tegen de voordelen. B&A-groep voerde dit... Lees meer >>

Oenen e.a., Starten met de brede school

26 oktober 2005
- Literatuur

Saskia van Oenen e.a., Starten met de brede school (1999) Ideeën en handvatten om weloverwogen keuzes te maken over het pedagogisch concept van een brede school, de doelgroep, de inhoud, het samenwerkingsverband, en de organisatie. In portretten wordt bovendien getoond hoe de brede school op... Lees meer >>

Studulski, De brede school. Perspectief op een educatieve reorganisatie

26 oktober 2005
- Literatuur

Frank Studulski De brede school. Perspectief op een educatieve reorganisatie (2002) In dit boek wordt de onderwijskundige aanpak van de Brede school opnieuw op de tekentafel gelegd. Het boek is geschreven voor mensen die werken in en rond het basisonderwijs, voor welzijnswerkers,... Lees meer >>

Startdocument brede school Emmerhout

01 december 2003
- Voorbeelddocument

Dit startdocument staat aan de basis van de brede school in Emmerhout. Het beschrijft de doelstellingen en uitgangspunten van de Brede School in Emmerhout en geeft het bestuurlijke niveau inzicht in de ontwikkeling van de Brede School in Emmerhout.In het document zijn onder meer beschreven een... Lees meer >>

Functieomschrijving coordinator Brede School

01 december 2003
- Voorbeelddocument

Deze functieomschrijving coördinator Brede School is sinds een aantal jaar in gebruik in de gemeente Haarlem voor coördinatoren brede scholen, in dit geval in dienst bij een welzijnsinstelling. Download de functieomschrijving Lees meer >>

Oberon - Organisatiemodellen brede school

01 januari 2002
- Voorbeelddocument

Modellen voor het beheer van een brede schoolOberon stelde al in 2002 dit nog immer relevante document op. De drie modellen zijn:- Een onafhankelijke stichting, coördinatie niet benoemd.- Stuurgroep, geen projectleiding, coördinatie op wijkniveau- Stuurgroep, projectleiding, coördinatie op... Lees meer >>

Hoe kunnen we het beste invulling geven aan de functieomschrijving van een brede schoolcoördinator?

01 januari 1970
- Thema's rond IKC en brede school

Omdat de rol van brede schoolcoördinator per locatie verschilt, vragen veel brede scholen en gemeenten zich af hoe zij aan deze functie vorm kunnen geven. Om te beginnen is het belangrijk om aandacht te besteden aan een passende functieomschrijving. Daarom is de Goeie vraag! van december 2012: Hoe... Lees meer >>

Hoe kunnen scholen de ouderbetrokkenheid stimuleren?

01 januari 1970
- Thema's rond IKC en brede school

Ouderbetrokkenheid is een lastig en veelomvattend begrip. Belangrijk is om te bepalen wat u precies verstaat onder ouderbetrokkenheid en wat uw doelstelling is. Wat wilt u met ouderbetrokkenheid bereiken? En hoe - met welke activiteiten - wilt u dat bereiken? Maar vóór alles geldt: hoe komt u tot... Lees meer >>

Wie is verantwoordelijk voor de kinderen tijdens naschoolse activiteiten?

01 januari 1970
- Thema's rond IKC en brede school

Het begint met het verplaatsen naar een andere locatie. Op veel brede scholen zijn het vrijwilligers en of ouders die de kinderen lopend naar een activiteit op een andere locatie brengen. Onder wiens verantwoordelijkheid vallen deze kinderen op dat moment? Onder die van de school of onder die van... Lees meer >>

javhide.com sexsut.com