Thema: Talentontwikkeling

114 resultaten gevonden.

'Brede scholen voor betere doorstroom'

'Brede scholen voor betere doorstroom'
11 juli 2016
- Nieuwsbericht

Overstappen en doorstromen Brede scholengemeenschappen moeten het makkelijker maken voor leerlingen om tussentijds op te stromen, maar ook om na het behalen van het diploma door te stromen. Bijvoorbeeld van vmbo naar havo of havo naar vwo. ”Op die manier kan ook een verkeerde keus op... Lees meer >>

'Talentvol opgroeien:' Lezing voor jubileum Integraal Jeugdbeleid

30 september 2014
- Nieuwsbericht

In een drukbezocht Groninger Forum legt Doornenbal uit dat haar punt op het eerste gezicht vanzelfsprekend lijkt. De fysieke ruimte van de kinderen van nu is echter ingeperkt ten opzichte van een eeuw geleden. Dat roept vragen op over de inrichting van onze binnen- en buitenruimtes. Aan de hand van... Lees meer >>

Goed voorbeeld: Niekée in Roermond

20 augustus 2014
- Nieuwsbericht

Het onderwijs dat op Niekée gegeven wordt sluit aan bij de leerlingen. Voor iedere scholier zijn individuele leerlijnen opgesteld. De kinderen krijgen veel meer vakken dan alleen Nederlands, Engels en wiskunde. Ook de vorm van de lessen verschilt enorm ten opzichte van de lessen op andere... Lees meer >>

Meer ruimte voor vreemde talen op basisscholen

30 juni 2014
- Nieuwsbericht

Ouders en scholen hebben de wens om het onderwijs internationaler en uitdagender te maken. Het kabinet speelt daar nu op in door het lesgeven in een vreemde taal op een basisschool mogelijk te maken. Dat is vandaag de dag niet mogelijk. Nu is Nederlands de enige toegestane instructietaal voor het... Lees meer >>

Drie scholen genomineerd voor Techniektrofee

30 mei 2014
- Nieuwsbericht

De school die er op 18 juni met de prijs vandoor gaat, krijgt niet alleen een bokaal, maar ook een bedrag van 5.000 euro. De Techniektrofee is een initiatief van TechniekTalent.nu en het Ir. W. Maas Geesteranus fonds. Deze twee organisaties willen basisscholen die techniek hoog in het vaandel... Lees meer >>

21st century

21st century
27 mei 2014
- Columns

Schreef ik niet eerder, het hangt in de lucht? Vorig jaar al concludeerden de Europese onderwijsraden dat de brede school, vanwege zijn aandacht voor brede ontwikkeling, samenwerking en stimuleren van andere dan cognitieve vaardigheden een kansrijke route richting de school van de toekomst is. Als... Lees meer >>

Onderwijsraad wil 21ste-eeuwse vaardigheden in curriculum

19 mei 2014
- Nieuwsbericht

In het advies stelt de Onderwijsraad dat noodzakelijke (vak)vernieuwingen vaak niet, te laat of te geïsoleerd plaatsvinden. Dat komt omdat er binnen het Nederlandse onderwijsstelsel geen sprake is van een systematische vernieuwing van het curriculum. “Er is bovendien onvoldoende samenhang in het... Lees meer >>

Campagne Klassiek Geeft van start

13 mei 2014
- Nieuwsbericht

Het landelijk Instrumentendepot Leerorkest en Radio 4 zijn een campagne gestart om muziekinstrumenten in te zamelen. Deze twee organisaties streven ernaar dat zoveel mogelijk kinderen een kans krijgen om een muziekinstrument te leren bespelen.  Het landelijk Instrumentendepot Leerorkest is... Lees meer >>

Gluren bij de buren – Samenwerken binnen een MFA

05 mei 2014
- Nieuwsbericht

MFA Hoograven – UtrechtMFA Hoograven is een multifunctionele accommodatie die onderdak biedt aan drie scholen: openbare basisschool De Hoge Raven, de protestants-christelijke school Da Costaschool Hoograven en de Katholieke Ariënsschool. Daarnaast biedt Ludens naschoolse opvang aan en is er... Lees meer >>

Een volle tank

Een volle tank
15 april 2014
- Columns

Voor ons een mooie gelegenheid om met bezoekers in discussie te gaan over die aanpak. Om zo onze inzichten en kennis te vergroten. Het gezelschap bestond uit Jeannette Doornenbal, lector aan de Hanzehogeschool te Groningen, Joke Kruiter, onderzoekster bij Oberon, collega van {breed} Tonny van der... Lees meer >>

Onderwijsraad: 'Toezicht moet gericht zijn op brede onderwijskwaliteit'

14 april 2014
- Nieuwsbericht

Scholen houden vandaag de dag de ontwikkeling van de leerlingen nauwlettend in de gaten. Om de toegevoegde waarde in een bepaald vak te kunnen vaststellen, moeten toetsresultaten van leerlingen over een langere periode met elkaar én met de achtergrondgegevens van leerlingen in verband worden... Lees meer >>

Steeds meer iPad-scholen

28 maart 2014
- Nieuwsbericht

De aanjager van de iPad-scholen is Maurice de Hond. Samen met zijn stichting Onderwijs voor een Nieuwe Tijd (O4NT) stelt hij dat het onderwijs veel te traditioneel is en dat kinderen niet worden klaargestoomd voor de toekomst maar voor het verleden. En dus riep hij de iPad-school, ook wel Steve... Lees meer >>

Verslag Gluren bij de buren – Integraal Kindcentrum

Verslag Gluren bij de buren – Integraal Kindcentrum
25 maart 2014
- Nieuwsbericht

Kindercampus De Vuurvogel-TilburgKindercampus De Vuurvogel ligt midden in het centrum van Tilburg. Ingrid van Beuzekom, ambassadeur van {breed}, is directeur van dit integraal kindcentrum. In De Vuurvogel werken Stichting Opmaat, een organisatie die onderwijs aanbiedt in Tilburg, en... Lees meer >>

Een frisse wind!

Een frisse wind!
18 februari 2014
- Columns

Het antwoord doet er niet toe; het is de hoogste tijd dat kunst- en cultuureducatie een prominente plek krijgt op de politieke agenda. En daarna moet het zo snel mogelijk een, ooit zo vanzelfsprekende, plaats binnen scholen, brede scholen en IKC’s krijgen. Waarom? Omdat bijvoorbeeld een dramales... Lees meer >>

Netwerk 0-6 jaar

05 februari 2014
- Agendabericht

Wat zijn de juiste interventies bij jonge kinderen? Hoe zorgen we voor een goede pedagogische en didactische basis? Hoe werken opvang en onderwijs samen om deze gezamenlijke basis te bespreken en te organiseren? En wat is er nodig om de kwaliteit in aanbod en organisatie voor het jonge kind verder... Lees meer >>

Passend voor wie?

Passend voor wie?
04 februari 2014
- Columns

- In de afgelopen tien jaar is het aantal rugzakleerlingen, toegenomen van ongeveer 11000 naar 39000. - Eén op de zes kinderen heeft een indicatie voor ‘iets speciaals’.- Kinderen met een rugzak binnen het regulier onderwijs presteren beter in vergelijking met kinderen met een... Lees meer >>

Gluren bij de buren 2014

03 februari 2014
- Nieuwsbericht

Hoe ga  je om met krimp? Hoe breng je integrale samenwerking in de brede school tot stand? En hoe kun je samenwerken in een MFA? Al verschillende jaren organiseert {breed} bezoeken aan brede scholen en integrale kindcentra. In het kader van Gluren bij de buren bezoeken de deelnemers goede... Lees meer >>

'Kinderen hebben geen hulp nodig, de opvoeders hebben hulp nodig'

'Kinderen hebben geen hulp nodig, de opvoeders hebben hulp nodig'
03 februari 2014
- Nieuwsbericht

{breed} organiseert regelmatig een masterclass voor haar ambassadeurs. De goede voorbeelden van brede scholen, integrale kindcentra en kinderopvangorganisaties dragen hiervoor zelf onderwerpen en thema’s. Bart-Jan Commissaris, directeur van De Brede School in Amsterdam-Zuidoost wilde graag met... Lees meer >>

Verslag Masterclass Ambassadeurs - Passend Onderwijs

Verslag Masterclass Ambassadeurs - Passend Onderwijs
31 januari 2014
- Verslag

Met de invoering van het passend onderwijs zitten er veel veranderingen aan te komen. {Breed} organiseerde over dit thema onlangs een masterclass voor ambassadeurs. Professor Jo Hermanns sprak tijdens deze bijeenkomst. "Het wordt tijd dat we eens naar de kinderen gaan luisteren." {Breed}... Lees meer >>

Landelijk Steunpunt op pad met delegatie Koreanen

Landelijk Steunpunt op pad met delegatie Koreanen
24 januari 2014
- Nieuwsbericht

Tonny van den Berg vertelt wat de Koreanen in Nederland kwamen doen. “Het onderwijs in Zuid-Korea is heel erg prestatiegericht. Deze groep Koreanen maakte een reis door Europa om te kijken hoe ze hun onderwijs meer kunnen richten op de sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen.”  De... Lees meer >>

Landelijke IKC dag

Investeren in kindvoorzieningen is noodzakelijk om de ontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen. De vijfde Landelijke IKC-dag zal dan ook in het teken staan van het onderwerp ‘Hét IKC bestaat niet’. De inschrijving is geopend!

29 september 2017!

Nieuw boekje

Een nieuw praktisch boekje! Als hulp en inspiratiebron. Over werken aan en in een kindcentrum. Juist voor hen die dagelijks werken voor kinderen.
Bestel het hier.

Columns van Job

06 september 2017

kaart van alle Brede Scholen en IKC's. Staat u er al bij?

Twitter (breed}!

{Breed}, tweewekelijks in uw mailbox! U kunt zich hier aanmelden.

javhide.com sexsut.com