De gemeente Amersfoort heeft in elke wijk een brede school, dit zijn er 17. In Amersfoort noemen we de brede school de Amersfoortse Brede Combinatie (ABC)-school. Amersfoort werkt met profielen. Profielen kunnen de beeldvorming van de brede school versterken. Het zijn korte typeringen van brede scholen waarin doelen, doelgroep en programmering in onderlinge samenhang worden beschreven.

• De ABC-scholen in Kruiskamp Koppel, Liendert, Rustenburg, Schuilenburg, Randenbroek, Nieuwland en Soesterkwartier hebben een kansenprofiel.
  • ·De ABC-scholen in Hooglanderveen, De Brink en De Laak (in Vathorst) en Schothorst Zuid hebben een wijkprofiel.
  • De ABC-scholen in Schothorst Noord, Kattenbroek, Bergkwartier, Vermeer-Leusderkwartier, Hoogland en Zielhorst hebben een verrijkingsprofiel.

Contactpersoon:
Nynke Koenen  Beleidsadviseur